Szegedi Eötvös József Gimnázium és Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskolája
Cím: 6723 Szeged, Űrhajós utca 4. E-mail:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Telefon: 06-62-548-968
tagintézmény-igazgató: Pintér Ildikó E-mail:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Iskolánk viszonylag fiatal. 1980. szeptember 1-jén kezdte meg működését Szegeden, Tarján városrészben, lakótelepi környezetben, akkor modernnek számító panel épületben. Távol van ugyan a belvárostól, de a közelben vannak villamos- és buszmegállók, kerékpár utak, autó-parkolók. Így jól megközelíthető közösségi közlekedéssel, kerékpárral és autóval is. A 2018-2019-es tanévben az épület teljes körű energetikai korszerűsítésen esett át. Akkor nyerte el jelenlegi szép homlokzatfestését is. A háromszintes főépületet hatalmas tornaterem egészíti ki, ami alkalmas arra, hogy akár két osztálynak is egyszerre tarthassunk testnevelés órát. A parkosított udvaron aszfaltozott kézi-labdapálya, gumitéglás streetball-pálya és nagy füves terület szolgál a gyerekek szabadtéri mozgásához. A tánc- és gyógytestnevelés órák megvalósításához tükörterem áll rendelkezésre. A két informatika szaktanterem közül az egyikben tanulói laptopok vannak, a másikban asztali számítógépek és egy robot-tesztelő asztal. Robotok közül vannak beebotok, Lego robotok és Lego WeDo készlet. Ezeket főleg szakkörökön használjuk, de lehetőség van a tanórai alkalmazásukra is. Minden osztályteremben található interaktív tábla, panel vagy projektor laptoppal. Tanulói számítógépek vannak a könyvtárban is és a fejlesztő termekben is, valamint szükség szerint tabletek is rendelkezésre állnak. Az internet-elérés az egész épületben biztosított. A hangulatos, gyermekbarát könyvtárunktól azt várjuk, hogy tanítványaink a számítógépek mellett megkedvelik a könyveket és az olvasást is. Nagyon sok közösségi, logikai fejlesztő játék közül válogathatnak a pedagógusok a foglalkozásaikhoz, a gyerekek a délutáni szabadidős tevékenységeikhez. „Mindenki tehetséges valamiben” Az iskola 1980-as átadása óta fontos volt a testnevelés, később az úszásoktatás, a számítás-technika/informatika és az angol nyelv emelt szintű oktatása. Ma is kiemelten kezeljük ezeket a területeket. Első és második osztályban minden gyerek úszásoktatáson vesz részt a Magyar Úszószövetség szervezésében. Már első osztálytól fiúknak és lányoknak is lehetőségük van a Szeged 2011 labdarúgó egyesülettel együttműködve a Bozsik program keretében labdarúgást tanulni. Az iskolai néptánc mellett a Classic Alapfokú Művészeti Iskola keretében társastánc is tanulható. A harmadik osztálytól induló digitális kultúra órák mellett nagyon népszerű a gyerekek körében a robotika szakkör. A hetedik-nyolcadik évfolyamon lehetőség van az emelt óraszámú informatika oktatás keretében felkészülni a 4 modulos ICDL vizsgákra. Már első osztálytól bevezető nyelvtanítás folyik. Angol és német nyelv tanulása közül választ-hatnak a tanulók. Hatodiktól emelt- és alapszinten oktatjuk az angol nyelvet, amelyben angol anyanyelvi lektor is segíti az oktatást. A nyolcadikosok angol és német nyelvből próbanyelv-vizsgát tesznek. A felső tagozatosok kínai nyelvet is tanulhatnak szakköri keretekben. Az említettek mellett hangsúlyt helyezünk a művészeti oktatásra is. Alsó tagozaton furulya-oktatás, felső tagozaton énekkar, zongoraoktatás, könnyűzenei szakkör és színjátszó szakkör színesíti a palettát. A tantestületünk többsége nagy tapasztalattal rendelkező, innovatív pedagógus. Ez megfigyelhető a tanulókkal való foglalkozások során, tanórán és tanórákon kívüli tevékenységekben is. Ilyen tevékenységek például a szakkörök, szaktárgyi versenyekre való felkészítések, a tömegsport, valamint az iskolai műsorok és rendezvények szervezése. A műsorok közül a jeles ünnepekhez kapcsolódókra óvodás csoportokat is meghívunk. A Weöres-estünkre pedig a szülőket várjuk. Itt mutatkoznak be a tanulók és az osztályok különböző produkciókkal. A délutáni napközis foglalkozások is gazdag programkínálatot biztosítanak a másnapra való felkészülés mellett. Kiállítások szervezése, városi programok látogatása, műsoros bemutatkozások, iskolai keretek között és iskolán kívül is. Tanulóink nagyon sokféle képesség-struktúrával rendelkeznek. Ebből eredően a fejlesztésükhöz nagyon nagy elfogadás és változtatni akarás kell. El kell fogadni, hogy az adottságok hozzátartoznak a gyerekekhez; és változtatni kell a képességbeli vagy szociális hátrányokon korrepetálással, fejlesztő- és gyógypedagógusokkal, IPR foglalkozásokkal, ifjúságvédelmi tevékenységgel. Minden lehetőség és jószándék mellett is találkozunk magatartási problémákkal. Tanórákon is, tanórákon kívül is. Ilyenkor kerül előtérbe a szülőkkel való kommunikáció, a resztoráció, a családsegítő szolgálat, az iskolapszichológus és az Arizona-program. Mire jó az Arizona-program? Azonnali választ ad egy elfogadhatatlan viselkedésre. A tanulót kiemeljük abból a szituációból, ahol ő nincs rendben. A közösség folytathatja a megfelelő munkát, ugyanakkor a kiemelt tanulót sem hagyjuk magára. Segítő beszélgetésen vehet részt. Nem passzív résztvevője egy adott eseménynek, hanem ő maga is beszélhet a saját gondolatairól, elmondhatja a véleményét. Működtetjük a Boldog iskola programot, a Komplex Alapprogramot és az Ökoiskola programot is. Pedagógiai programunk eredményeként széles látókörű, talpraesett, egészséges, jól felkészült gyerekek kerülhetnek ki az iskola falai közül.
Pintér Ildikó tagintézmény-igazgató
|